Gerekli tedbirleri almak zorundayız
20.11.2017 - 10:22

Dünya Kupası eleme maçları geldi ve yabancı oyuncu konusu tekrar konuşulmaya başladı. 
Yabancı kuralı Türk basketbolcuların önünü kapamış durumda. 
Euroleague burnundan kıl aldırmıyor. 
FIBA aldığı kararlarla Avrupa basketbolunu aşağıya çekiyor. 
Alper Yılmaz gibi yöneticiler gençlerin hedeflerini körelten demeçler veriyor. 
Ortalık toz duman. 
Peki yabancı konusu ve gençlerin oynaması konusunda bir şeyler yapıyor muyuz? 
Yabancı konusunda bir gelime yok. 
Gençlerin önünü açmak için Türkiye Basketbol Federasyonu, Basketbol Gelişim Ligi'ni kurdu. 
Bu güzel bir proje. Ama yetersiz. 
Bu projenin başarılı olabilmesi için yabancı kuralının değiştirilmesi gerekiyor. 
Tabii ki kulüplerimiz Avrupa kupalarında başarılı olmak istiyor. Karşılarında 10 - 12 yabancı ile oynayan takımlar var. Bu açıdan baktığımızda yabancı oyuncu kuralı normal  gibi gözüküyor. 
Ancak milli takıma oyuncu verme konusunda zorlanıyoruz.  
Kısa dönemde tek çıkış yolu, Türkiye Ligleri'nde yabancı sayısı aşağıya çekilebilir, Avrupa maçlarında yabancı sayısı serbest olabilir. 
Uzun vadede Euroleague ve FIBA maç takvimi konusunda muhakkak belli bir noktaya gelmeli. 
Türkiye Basketbol Federasyonu'nda alt yapıdan yetişen oyuncuların A takımlarda oynamasının yolunu açmalı. 
Basketbol dolu günler dileklerimle.

 

Yorumlar


cevdet 10 aylık mı, 1 aylık mı yaşayacağız ona karar vermek gerek. Okben Yeşilgiresun'da uçuyordu, Daçka'ya gitti. Emircan öyle. Para, para, para ...
22-11-2017 18:40
bilal a. bu kadar uzun uzadıya yazı yazacağınıza ligde bu sene oyuncuların aldığı sürelere bir baksaydınız. resmen herkes ezbere yorum yapıyor. süreler üzerinden goygoy yapanlar ne hikmetse on bes yirmi dakika sahada kalıp sayı bile atamayan bazı yerli oyuncuları gündeme dahi getirmiyor. tabi oyuncularımız çürüyor giygoyu yapmak asıl problemleri ele almaktan çok daha kolay. ne diyelim devam edin tribünlere oynamaya...
21-11-2017 13:23
Kamil Mataracı Yazar kendini şu cümlede ele veriyor: "Kısa dönemde tek çıkış yolu..." Yani yazarın Türkiye'de basketbolun ve basketbolcunun gelişimi için uzun erimli bir düşünce yapısı yok. Kısa vadede günü kurtarma derdinde! Peki neden? Yani ne olur mesela elemeleri geçemesek? Yıllardır kendimizi sabitlediğimiz şampiyona 9.-16.'lığı arasında yer alsak ne, almasak ne? Bu başar(ama)ma ısrarı neden?
21-11-2017 11:44
suat dubabeyi senin zaten yabanci siniri geri gelsin demendeki maksadi biz gayet iyi biliyoruz bu kadar belli etmene gerek yok yani :) aklin sira futbolda yabanci siniri geldi benim futbol takimimin onu tikanacak o zaman ben de burada intikam olarak baskette yabanci siniri gelsin goygoyu yapayim diyorsun. bu arada altta yorum yapan hayri, murat, aras gibi yorumculari tenzih ederim bu soylediklerimin onlarin fikirlerine yonelik degildir... benim lafim sadece su alttaki holigan troledir :)
21-11-2017 11:39
Aras Doğan hocam sen bu işleri bilen kariyerli bir oyuncusun. Madem gençleri ve Türk basketbolunun geleceğini bu kadar düşünüyorsunuz neden sadece yabancı kuralını konuşuyorsunuz. Neden oynamayı hak eden genç oyuncuları oynatmayan Koç'lardan bilhassa yerli Koç'lardan bahsetmiyorsunuz. Siz ne kadar da milli takıma laik görmesenizde ( kendi sayfanızda yayınlamış olduğunuz milli takım oyuncuları listesinde yoktu) Yiğit Arslan a yapılanlar nedir peki. Genç oyuncu croccer yokken harika gidiyordu hatta Samy de yokken Efes le oynanan hazırlık maçında müthişti ne oldu hemen akabinde sırp oyuncu kiralandı sözüm ona 2 aylığına daha gitmedi ve Orhun hoca uzatmak istiyorum diye demeç verdi. Çocuk gran Canaria maçını Tofaş a getirdi arkasından milli takım aday kadrosuna seçildi. Bundan sonrası facia croccer iyi döndü 30-35 dk. Top oynar oldu Avrupa maçlarında ise kiraladıkları pounıc oynuyor. Milli takımda hiç idmana çıkmadan kadrodan çıkartılıyor.
21-11-2017 09:51
hayri türk basketbolu cok gelisti ama yetistirilen turk oyuncu yok.okben ornegi var onumuzde evet ama bir kisiyle diger gencleride oyle goremezsiniz.anadolu takimlarinda oynayan genc oyuncular hicte sandiginiz gibi paralarla oynamiyorlar.sure almak amaclarida olsa verilen sureler ortada.birde onlerini kesmek icin yapilanlar.eger biraz ilgileniyorsaniz basketbolla gran canaria macindaki basarili performansinin ardindan genç oyuncunun surelerini arastirabilirsiniz.çalismakla çalismamakla alakasi yok bu islerin.hak yiyenlerin birgun kendi haklarida yensin.
21-11-2017 08:50
Murat Devam; hele sözleşme sonuna yaklaştığında yani 21-22 yaşında eğer iyi yetenekli bir gençsen yersin baltayı neden sözleşme yenilenecektir sana süre vermezler biraz iyi oynadığında hele birde basına düştüğünde yandın Allah sana yardım etsin süre alırsan iyidir gerisini siz düşünün. Gelelim para konularına parayı alan bütün yabancılar aldıkları paranın Hakkı'nı veriyorlar mı? İyi Yabancıların aldıkları paraları biliyorsunuzdur herhalde milyon dolar'lar Euro'lar. Evet sizlerin haklılığını çıkartan bazı oyuncular var lakin bunları genele yaymayın lütfen. Anlattıklarımı nereden biliyorsun demeyin biliyorum ve bu camianın içindeki herkeste bilir bu operasyonları. Türkiye öyle bir hale geldiki kulüpler artık oyuncu ve staftta yabancı diye can atıyor. Nedir yabancı hayranlığı anlayamıyorum. Sizlerde çıkmışsınız gençlerin aldıkları alacakları paralardan bahsediyorsunuz ya hadi aldılar farzedin o paraları nerede yiyecekler burada yabancılar ne yapıyorlar paraları memleketine götürüyor.
21-11-2017 00:52
Murat Devam; gençler ne yapmak zorunda sabretmek zorundalar. Eskiden yabancı kuralı böyle değilken büyük takımlar küçük takımlardan bonservis paralarını vererek genç oyuncuları alıyorlardı buna son örnek Kenan Sipahi dir. Artık yabancı kuralı çıktığı için bunuda yapmıyorlar durum böyle oluncada yetenekli gençler kulüplerinin esiri oluyor tabi bu kulüplerin maddi durumları bozuk ise süre alırlar. Yada kulübü oyuncuyu beyenmeyecek ve sözleşmesini fesh edecek bu gençte küçük bütçeli kulüplere gidip oynayacak. Şimdi gelelim kafaları karıştıran soruya, alt yapı çıkışında iyi oyuncumu olmak istersin kötü oyuncu mu? İyi oyuncu olursan kulübün seni antrenman oyuncusu yapar bazılarına göre antrenmanda oyuncu olmayı öğrenirsin! Sahaya sürer tam bir tık yukarı çıkacaksın pat vururlar baltayı neden sivrilmesin de fazla para istemesin diye fazla para dediği de atla deve değil. Onlara göre Kötü oyuncu olursan kulüp sözleşmeyi fesh eder sende gider küçük bütçeli takımlarda 20-30 dk. Top oynarsın.
21-11-2017 00:40
Murat Yorumları okudum genelde genç oyuncuların yatarak çok para almaları ve oynayacağı değil parayı veren kulübe gittikleri konuları var. Sizin bahsettiğiniz yüksek paraları Türkiye de 2-3 tane genç oyuncu alır. Genç oyuncu derken 22 yaş ve altından bahsediyorum. Şimdi gelelim asıl konuya 1-altyapıdan çıkan gençlerin önüne tbf nin hazırladığı 5 yıllık mecburi kontratı imzalamak zorundasınız.(Amerika'ya gitmeyecekseniz) bu kontratta yazan rakamlarda sözüm ona kulübün bütçesi ile orantılı. Bu da büyük takımlar dışında sizlerin bahsettiği paralarla uzaktan yakından alakası olmayan rakamlar. 2-Genç oyuncu kulüp istediği sürece takımda kalmak ve onlar ne verirse onu almak zorundalar. Durum böyle olunca da oynayacağı kulübe gidemez gençler.
21-11-2017 00:31
KupaBeyi F.DoğuşSpor'lular nedense bu haberden sonra korkmaya başlamışlar :) Korkmayın Futbolda yabancı sınırını ''Rakiplerinizi aşağı Çekmek için'' getiriyorsanız, Basketbolda da böyle olmalı.. TÜRKİYE BASKETBOL LİGİNE YABANCI SINIRI GETİRİLMELİ.. Ligimizde daha fazla genç oyuncu süre almalı..
20-11-2017 23:51
Exodus Bu saygıdeğer beyefendinin bir tane bile mantıklı ve nitelikli yazısını görmedim. İyi bir basketbolcu olabilir ancak yazılarını incelerseniz kesinlikle vizyoner birisi değil ve görüşleri çok dar, sıradan birinin de yazabileceği tarzda doldurmalık yazılar yazıyor ve kişisel görüşüm savunduğu fikirlerin de hep hatalı olduğu yönünde. Gerçi kendisini daha önce eleştirdiğimde mesajım yayınlanmadığı gibi yine silinecektir...
20-11-2017 19:59
mutlu @yedi bak senin fikrin de mantikli ama nedense bu tarz optimal cozumler yerine direkt yasaklayici yaptirimlari tercih ediyor herkes. tesvik edici fikirlere neden kimse riayet etmez anlamak guc.
20-11-2017 18:51
y.p. basketbolcuları ilkokula başlarken annesini bırakamayan ufak çocukmuş gibi görerek neyin kazanımını elde edeceğiz çok merak ediyorum. yani iş öyle bir noktaya geldi ki neredeyse yerli oyuncularımız evin yolunu bulamıyor o yüzden her birine birer gps verelim diyeceğiz... tabi doğan beyi tenzih ederim fakat yabancı düşmanlığı belli zümrelerin ciddi manada işine geliyor orası kesin. bu işe gelme halinin temelinde de maddi unsurların olduğu çok açık.
20-11-2017 18:09
melih Ağzına kalemine sağlık Demircan. Senin görebildiğini göremeyen kör gözlere girsin bu yazın
20-11-2017 18:04
Kemaal BGL güzel adım ancak görünen o ki yetersiz. Mantalite mutlaka değişmeli. Gençler parayı süreye tercih ediyor evet ama neden? Sistem böyle, okuyamıyor, iş güvencesi yok. Aile hemen paraya odaklanıyor. Kariyer planlaması olmuyor. NBA gibi lise / üniversite çağında ücret yasağı yok. 3 şut sokup 2 de milli takımda top sektirdinmi Barış Hersek gibi yıllık 300K Euro ya imza atıyorsun. Aldığın süre / verdiğin katkı 300K yı bırak 25K edermi? Bu mantalite yüzünden bizim oyuncularımız Avrupanın diğer liglerinde de oynayamıyor. Yabancı sınırı ancak kontratlar ve salary cap limitleri olursa etkili olur. Karşıyaka ve Trabzon gibi daha lige başlamadan iflas eden takımların da olduğu ligde Oğuz Savaş a 1 milyon lira verilmesini ancak bu engeller.
20-11-2017 16:57
Zenofobik Mürsel Bana kalırsa yabancı oyuncu alımı komple yasaklansın. Hatta ikinci bir emre kadar yabancı turist alımı dahi durdurulsun. Yeter ki duayenlerimiz, menajerlerimiz ve kazançları azalan yerlilerimiz mutlu olsun.
20-11-2017 16:32
ertan ürkmez Yabancı sayısını aşağı çekin, böylece yerliler yata yata dünyanın parasını kazanabilirler. Keşke Koraç Kupasını kazanan Efes Pilsen'in menejeriyken Naumoski veya McRea oynamasın, yerli guard ve pivotlarımız olsun, milli takımın önü açılsın vb şeyler de diyebilseydiniz. Olay çok net, yerli oyuncular daha fazla çalışacak ve ter dökecek forma bulabilmek için. Gerisi maval...
20-11-2017 16:15
semih01 beni yorumumu yayınlayacak mısınız? Dediklerimin araştırılmasını istiyorum.
20-11-2017 15:50
Sacit Avrupa maçlarında herhangi bir yabancı sınırı zaten kimse koyamaz. Sen federasyon olarak bir sınır koysan da bu sınır Tr Ligi'ni bağlar. Bu durumda koçlar oyuncuları ligde zoraki oynatsalar bile Avrupa maçlarında yetersiz görürlerse yine oynatmazlar. Bu yıl ligde iyi süre alan baya yerli var. Amacınız ligi iyice yabancısız hale getirmekse o başka..
20-11-2017 14:46
ali aslan ksk'da berk geçen gün 37 dakika süre aldı. bu kural nasıl oluyor da gençlerin önün tıkıyor anlamadım. demek ki oyuncu oynamak isteyince yaşı veya uyruğu ne olursa olsun ciddi süreler alabiliyor. bununla birlikte aldığı sürelerin hakkını kaç tanesi iyi veriyor orası ayrı bir mesele. haftasonu daçka maçını izledim. tecrübeli denilen furkan aldemir dahil hiç bir yerlinin maça ciddi bir katkısını görmedim. wilbekin olmasa o maç net giderdi. koçlardan gelen bir tahammülsüzlük yok. bir realite var. oyuncu oyundayken ne skor adına ne de müdafa adına katkı vermezse, aldığı süreler de o doğrultuda şekillenir. gs'de göksenin'in bu yıl çok süre alması ve iyi işler yapması da bununla alakalı. önce oyuncu basketbol oynamayı isteyecek.
20-11-2017 13:24
ilhami Ha, eğerki bir yasak gelecekse bu gençlerin önünü açacak şekilde olmalı, hiç kusura bakmasınlar ama Uluğ Kaçaniku'ların, Caner Erdeniz'lerin, Can Altıntığ'ların önünü açmasın. mesela atıyorum sahada 24 yaş ve altı en az 1 yerli oyuncu olmalı şeklinde düzenlenebilir kural. 25 ve üzerindekiler o dakikalar için mücadele etsinler bir zahmet. Ama esas problem bence koçların zihniyetinde şu an ligde Trifunoviç gibi zihniyetler Ene ve Sarıca zihniyetinden daha çok olsaydı belki bunları hiç konuşmuyor olacaktık.
20-11-2017 12:55
levo Türkiye'de spor yapan genç mi kaldı ki basketbolcu yetişsin. 2 Anadolu takımında 5'er siyahi oyuncunun oynadığı maçları ben de yadırgıyorum ama eminim yabancı yasağı kalksa bundan çok daha fazla oyuncu yetişmez. 80 milyonluk ülke daha ''nispeten'' en kolay branşlardan biri olan koşucu yetiştiremiyor. Eğitim sistemimiz bütün çocuklarımızı İmam Matematik, Fizik profesörü yetiştirmek üzere kurulmuş. Ne resim, ne müzik ne de spor kaldı. En meraklı olduğumuz spor futbol olmasına rağmen futbolcu bile yetişmiyor. Çare tüm ülke olarak kültürel olarak eğitime bakışımızın değişmesinden geçiyor.
20-11-2017 12:50
ilhami "Kısa dönemde tek çıkış yolu, Türkiye Ligleri'nde yabancı sayısı aşağıya çekilebilir, Avrupa maçlarında yabancı sayısı serbest olabilir. " Bu nasıl bir cümle ya, basketbolun bu kadar içinde olup, basketboldan bu kadar habersiz olunur mu? Avrupa maçlarında oynayacak yabancı sayısını federasyon mu düzenliyor Allah aşkına.
20-11-2017 12:49
Ulaş Eryaman Gelişim liginin yetersiz olduğuna bu kadar kısa sürede nasıl karar verdiniz? A takım rekabeti gençlere ağır geliyor diyenler şimdi gelişim ligini de beğenmez oldular. Ayrıca ligdeki yabancı kuralı yerlilerin önünü tıkıyorsa mesela Fb, Gs gibi takımlarda Melih, Göksenin gibi oyuncular nasıl oluyor da takımlarındaki en skorer ve en çok süre alan isimler olabiliyorlar? Genç oyuncuların önü tıkanıyor deniyor. Tüm lig maçlarındaki istatistiklere baktınız mı hiç? Burada oyuncuların aldıkları süreleri inclediniz mi? Böyle bir yazı yazdığınıza göre belli ki incelememişsiniz. Yanlış anlaşılmasın, Doğan Bey çok saygı duyduğum, ülke basketbolunda çok önemli bulduğum bir isim ama bu konuda söylediklerine kesinlikle katılmıyorum.
20-11-2017 12:42
semih01 peki ispanya da yabancı oyuncu sınırlaması yok.bu yüzden mi hep başarılılar.köşe yazarları, yöneticiler tespitleri iyi ve yerinde yapamıyorsunuz.sadece şunu konuşuyorsunuz. yabancı sayısı düşşün.bunun hiçbir yararı olmaz.siz gidin herhangi bir ortaokul veya liseye doğru dürüst basket potası var mı? beden eğitimi öğretmeni basketbol oynattırıyor mu ? ya da basketten anlıyor mu? şehirlerde doğru dürüst basketbol oynayacak saha yok. saha olsa pota yok.kapalı spor salonlarına sadece kodaman çocukları giriyor.gerisi sanki vergi vermiyordu.gençleri basketbola teşvik edin, turnuvalar düzenleyin.okullara basketboldan anlayan beden eğitimi öğretmenleri atayın.saha ve potaları standartlaştırın.Ezbere konuşmayın.Kulüplerle işbirliği yapın, altyapıdan milli takıma oyuncu yetiştiren külübe teşvik verin.herşey rekabet ortamında daha güzel olur.görüyoruz semih erden örneğini.
20-11-2017 12:17
bull ya şimdi bir konuda karar vermek gerekiyor. derdimiz yerli oyuncuların ligde süre alamaması mı; yoksa euroleague, eurocup vb. avrupa kupalarında süre alamaması mı? ligde süre alamaması diyorsak, bu söylemin içi dolu bile değil. daha bu hafta oynanan lig maçlarının istatistiklerine açın bakın, yerlilerin aldığı süreleri kendiniz de görün. haa o sürelere rağmen kötü istatistikleri olan da var. bunun sorumlusu da mı yabancı kuralı? avrupa maçlarında ise söylenmesi gerekeni doğan bey söylemiş zaten. o tipte bir rekabet ortamında kimse oyuncu yetiştirmek için oyuncu oynatmıyor, zaten yetişmiş olan oyuncuyu oynatıyor. doncic gibi bir istisna başka hiç bir takımda yok yani. hatta guduric yaşında olan oyuncu sayısı bile euroleague'de çok fazla süre almıyor.
20-11-2017 11:57
selim "Türkiye Ligleri'nde yabancı sayısı aşağıya çekilebilir, Avrupa maçlarında yabancı sayısı serbest olabilir." Avrupa'da başarılı olmak isteyen kulüpler istedikleri kadar yabancı oynatsınlar. Mesela FB gibi isterlerse hep yabancılarla oynasınlar, Türk oyuncular formda bile olsa onlara kenarda havlu sallatsınlar! Ama en azından ligdeki maçlarda en fazla 2 yabancı olmalı... "İyi de biz o kadar yabancıyı sadece Avrupa'da oynatmak için mi transfer edeceğiz, geri kalan maçlarda seyirci mi olacaklar?" deniliyorsa, onlara da yanıtım şudur: Kardeşim, Türk oyuncular seyirci olurken neden sesiniz çıkmıyor?
20-11-2017 11:54
kadir ligde yabancı sayısı 4 olacak avrupada sınırsız peki şu soruyu soralım hangi büyük oyuncu sadece avrupada oynamak için sözleşme imzalayacak ve ne kadar alacak ? ayrıca maç ritmi beraber maç alışkanlığı nasıl kazanacak ? ki bu demeci veren siz yıllarca koordinatörlük yapmışsınız..
20-11-2017 11:49
ariel Çok Haklısınız Sayın Hakyemez, derhal yabancı sayısı en fazla 2 olmalı ve 1+1 şeklinde uygulanmalıdır, yani sahada aynı anda 2 yabancı olmamalıdır. Böylece normal piyasası yıllık 100 bin doları geçmeyen Türk oyuncular milyon dolarlık kontratlarla neredeyse NBA çaylaklarından daha fazla kazanır hale gelirler. Ama bu kadar yetmez, ekonomimizin her alanında bu uygulanmalı, bir Mercedes oto almak isteyen önce aynı anda en az 5 yerli oto satın almak zorunda olmalı, 1 kilo ithal peynir almak isteyen beraberinde 10 kilo Erzincan tulumu almak zorunda olmalı, kanser hastaları yaşamlarını sürdürebilmek için satın almak zorunda oldukları ithal ilaçları alabilmek için önce her bir doz ilaç için aktarlardan ilacın bedelinin 10 katı tutarında kocakarı ilacı almak zorunda olmalı, ne güzel hayat olur ama.......
20-11-2017 11:41
yedi Çözüm Önerim; U18 Basketbol Gençler Ligi (Kuruldu) U21 Basketbol Gelişim Ligi (BSL Takımlarına zorunlu; maçları BSL maçlarından 1 saat önce oynanır) TBL -> 20 takımlı, 1+1 yabancı kuralı ve kadroda en az 3 tane U22-23 genç oyuncu bulundurulur. BSL -> 6 yabancılı sistem. Ancak 5. ve 6. yabancı için yüksek lisans ücreti alınır, 7 ve üzeri yabancı lisansı için de ücret alınır. Örneğin; 5. Yabancı: 150K$, 6. Yabancı: 200K$, 7 ve üzeri yabancı: 100K$ Böylece BSL içerisinde 4 yabancı ile oynayan düşük bütçeli takımlarda olur. 350K-450K$ gibi paraları vermek istemeyen düşük bütçeli takımlar 4 yabancı ile ligi oynayacaktır. Geçen sezon Yeşilgiresun, bu sezon Pınar Karşıyaka bu durum için örnek gösterilebilir. 4 Yabancı ve genç oyunculardan(U22-U23) kurulu klüplere ise toplanan bu paradan belli bir yüzde verilsin. Özetle; Genç bir basketbolcu, sırasıyla U19, U21 ve TBL'de oynar. Son olarak BSL'de 4 yabancılı takımla devam eder. Direkt olarak 6 yabancılı bir kadroda duvara çarpmaz.
20-11-2017 11:09
bahadır yani diyorsunuz ki, yine az çalışmayla, az biraz yetenekli oyuncular sırf yerli olduğu için oynasın. Basketbolumuz böyle gelişir emin olun !!!
20-11-2017 11:06
Demircan Yerli oyuncular süre bulmak yerine daha fazla paraya büyük klüplerde oynamayı tercih etmeleri konusunda da biraz konuşsalar ya. Geçen sene Giresun'da çok iyi bir süre ve rol bulan, iyi de performans gösteren Okben sezon ortası niye süre bulamayacağı belli olan Daçka'ya gidiyor. Para yerine biraz da oynamayı tercih etsinler. Sırp gençleri otuz bin euro kazanıp süre bulacakları takımlarda oynuyorlarken bizim Okben'e Kenan'a önersen o parayı gülmekten konuşamaz bile. Önceliğini oynamaya gelişmeye versinler her türlü süre bulurlar. Birinci ligin kalbur üstü yerlileri yabancı kuralı serbest olunca daha düşük maaş alıp savaşmak yerine ikinci ligde güzel para kaldırmaya tercih etmediler mi? Yabancı sınırı vasıfsız yerlilerin yeniden haketmedikleri maaşları almasını sağlamaktan başka bir işe yaramyacak. Oğuz Savaş Semih Erden gibiler gene 1 milyon alacak. İstenilen de bu zaten, gençler falan umuralrında değil yerli lobisi kesilen para musluklarını yeniden açmanın derdinde.
20-11-2017 10:59

Yorum Yazın